2007. szeptember 1., szombat

Érkezés

Sziasztok!
A nlc xszemes fórumán lévő csajszik bíztatására én is elindítom blogom. Tettem már erre kísérletet korábban, de nem voltam elég kitartó. Ehhet talán hozzásegített, h nem jó társaságba keveredtem, nem jó helyen kezdtem.

Július végén elkezdtem Lanarte tártszányú pillangóját. Ez az első ekkora munkám. Bevallom hősiesen, kínlódok. Miért?
  1. Olyan nagy az anyag, h nem tudom, hova tegyem azt a részét, amin épp nem himzek. Ti ezt, h oldjátok meg?
  2. Rosace fonallal hímzek. 2 szálnál nincs is bajom. Viszont, amikor 1 szállal - és ezen a mintán igen sok 1 szálas x van - becsomósodik a fonal. Emiatt rengeteget kell bontanom, ami fárasztó, elkeserítő. Az eddigi összes munkámon - persze ez még nem sok, hisz kezdő vagyok - nem bontottam ennyit.
  3. Hiába négyzethálóztam be - jól láthatóan, filccel - az anyagot, rendszeresen eltévedek. Milyen módszert ajánltok, h könnyebben, pontosan térjen vissza a szemem a mintáról a hímzésre?

3 megjegyzés:

Szihaj írta...

Szia!
Üdv a blogolók között!
A kérdéseidre válaszolva:
Kereten varrsz, vagy rámával? Mert ha rámával, akkor az anyag többi részével jól be lehet takarózni (úgyis itt az ősz :) ), ha viszont kerettel, akkor kifeszíted az egészet, nem okoz gondot a "maradék".
Nem ismerem a Rosacét, Anchorral dolgozom általában, de még nem volt ilyen problémám az egyszálas hímzéssel. Talán az segít, ha időnkéntleengeded a fonalat, és hagyod "kicsavarodni", vagy rövidebb szállal hímzel.
A négyzethálózásnál nincs jobb ötletem, nekem bejött.
Jó munkát, majd muti meg, mit hímzel, és hol tartasz vele!

Sziget írta...

Szia!
Műanyag, összeszerelhető kerettel hímzek. Talán látszik is az egyik fotón. Próbáltam szabadon hagyni azt az anyagrészt, amit nem hímzek, de nekem nagyon kényelmetlen volt.
Kipörgetem a fonalat, viszont azon gondolkozom, h talán nedves kézzel végig kellene simítanom, talán az segít. Majd kipróbálom, aztán beszámolok, h használ-e. Talán segítek másnak is vele.
Feltettem a képeket a haladásról.

Nina írta...

Szia kedves Sziget!

Bocsi, de nem tudom a keresztneved...

Én a nagyobb anyagot feltekerem, hengerré, és á lá KerGiz, teszek a tetejére egy csipeszt, és úgymarad, nem zavar. De én nem hímzek rámával soha :)

Fonal: én csak DMC-t használok, mostmár. Kezdtem Anchorral, nem jött be. Aztán Venus - vékony baromira. Maradt a DMC :) Ezzel sehogy nincs bajom, 1 szállal sem, a Rosace-ot sosem próbáltam...

Minden mintát összefirkálok :) Vagyis, amit kihímeztem, elszínezem, tollal, ceruzával, akármivel, így azonnal látom, mikor mivel hol tartok, akár töb hónap kihagyás után is.
Anyagot nem szoktam bekockázni sehogy semmivel, csak még hímzés előtt kiszámolom a minta méretét, na ezt jelölöm, vagy filccel, vagy férccel, de különben nem hálózüm be...

Üdv a blogolók között :)

Nina